Det sociala nätverket Twitter drog i torsdags tillbaka de blå verifieringsmärkena till konton som inte är prenumererade på Twitter Blue, ett abonnemang som kostar 8 dollar i månaden (7,29 euro), och bröt därmed definitivt mot affärspolicyn innan Elon Musk , när Twitter gav detta verifiering gratis för offentliga personer.

“Vi kommer att ta bort äldre verifieringsmärken”, meddelade Twitter Verified-kontot i onsdags i en tweet.

Twitter Blue-användare kan redigera sina tweets, lägga upp innehåll på upp till 10 000 tecken och få sina tweets förstärkta av plattformens algoritm .

Ändå betalar bara 0,2 % av webbanvändarna för Twitter Blue : I mars hade Twitter Blue cirka 116 000 bekräftade registreringar på webben, en ökning med 138 % från föregående månad, enligt Similarweb.

Det här antalet prenumerationer ger inte tillräckliga intäkter för att kompensera de pengar som företaget förlorade när olika företag slutade annonsera på Twitter med ankomsten av vd:n för Tesla och XSpace .

Musks ständiga kontroverser och svängningar under hans första år online har fått annonsörer att fly från det 2006-grundade sociala nätverket i massor, vilket har gjort att annonsintäkter nyligen sjunkit med så mycket som 75 %, enligt The Washington Post.

Många användare och medier har sagt att de inte planerar att betala avgiften på 8 USD per månad per anställd och 1 000 USD per månad för organisationens bockar – det senare gult . Som är fallet med The New York Times eller skådespelerskan Halle Berry , som i onsdags meddelade att hon kommer att gå med i de “overifierade”.

Datumet som har valts för denna förändring fick oss till en början att tro att det kanske var ett skämt, sedan den 20 april -skriven 20/4, på engelska – är för många “marijuanadagen”, och det skämtet har Musk redan använt det på andra tillfällen.

2018 twittrade Musk: “Jag överväger att ta Tesla offentligt för 420 $. Finansiering säkrad” och sa senare att det var ett skämt.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here